Drogie Elfiki przed nami kolejny tydzień edukacji

na odległość. W tym tygodniu w poniedziałek

wszystkie dzieci na całym świecie będą obchodzić

swoje święto. Z tej okazji życzymy Wam dużo

zdrowia, prawdziwych przyjaciół, ciekawych

prezentów, ale przede wszystkim miło spędzonego

czasu z waszymi rodzicami. Na pewno

przygotowali dla Was wiele ciekawych

niespodzianek. To, że Dzień Dziecka obchodzimy

w Polsce niezmiennie 1 czerwca od 1952 roku to

zasługa organizacji The International Union for

Protection of Childhood (Światowego Związku

Ochrony Dzieciństwa). Święto to miało uświadomić

wszystkim dorosłym, że prawa najmłodszych

powinny być respektowane na całym świecie.

 

Bawcie się dobrze

 

Poniedziałek 01.06. Dzień dziecka

 

Dziś jest Wasz dzień Drogie Dzieci. Przedstawiam Wam kilka propozycji, jak można fajnie spędzić ten dzień.

Zapraszam do obejrzenia filmu:

  • Wszystkie dzieci nasze są. Prawa swoje znają, obowiązki także mają
  • Dzieci świata,

 

 

Malowanie twarzy

Motylek

https://www.youtube.com/watch?v=GZgDXeNmbdk

Księżniczka

https://www.youtube.com/watch?v=C2xg5rex6E4

Batman

https://www.youtube.com/watch?v=3KKNFopHvpw

 

Zapraszam na film

4 zabawy ruchowe na kółkach

Jazdę na rowerze, hulajnodze czy wrotkach można uatrakcyjnić:

  • Tor przeszkód – Można na drodze przejazdu dziecka poustawiać krzesła, kosze na śmieci, duże zabawki, skrzynki. Potrzebny będzie stoper, żeby mierzyć czas przejazdu małym sportowcom.
  • Slalom – Klasyczna zabawa polegająca na płynnym mijaniu zygzakiem rozstawionych kijków.
  • Grand Prix na żużlu– Oczywiście nie chodzi o wyścigi motocyklowe, tylko na rowerach, i nie na żużlu, tylko np. na szlaku rowerowym 🙂 Należy zaopatrzyć się w stoper do wyścigu na ok. 30 m.
  • Skrzyżowanie – Narysuj na ziemi „skrzyżowanie”, czyli dwie przecinające się „ulice”, i stań z boku, trzymając w ręce dwie kartki – czerwoną i zieloną. Na twój sygnał maluchy, które jadą na siebie z naprzeciwka, muszą jak najszybciej znaleźć się po drugiej stronie skrzyżowania.  Stosując się jednak do tego, co pokazuje sygnalizacja świetlna, czyli ty (zmieniasz światła w równych odstępach czasu). Wygrywa ten brzdąc, który najszybciej dojedzie do krzyżówki i któremu dopisze szczęście, ponieważ trafi na zielone światło.

 

Wtorek 02.06. Prawa i obowiązki dziecka

 

„Pokaż proszę” – zabawa na powitanie

 Pokaż proszę, gdzie masz oczy,

Gdzie masz uszy,

A gdzie nos,

Pokaż rękę,

Pokaż nogę,

Gdzie na głowie rośnie włos?

Podnieś rękę

Tupnij nogą

Kiwnij głową „tak” lub „nie”

Klaśnij w ręce

Skocz do góry

I uśmiechnij się!

 

Poproście rodziców o przeczytanie wiersza

 

Moje prawa”

Moje prawa – ważna sprawa!

Ja się bawić prawo mam.

 Mam też prawo do rodziny,

żebym nigdy nie był sam!

Mogę uczyć się i pytać,

 bo nie wszystko jeszcze wiem.

I bezpieczny powinienem być,

 by rosnąć dzień za dniem.

Nikt nie może mnie poniżać,

 krzywdzić też nie może mnie.

Dzieci wszystkich krajów świata

pamiętajcie prawa swe!

 

Drogie dzieci, porozmawiajcie na temat wiersza z Waszymi rodzicami

 Rodzinny piknik – karty pracy

Rodzina wybrała się na piknik. Zastanów się, co każdy mógłby nieść w rękach, i narysuj to. Połącz podpisy z odpowiednimi osobami.

 file:///C:/Users/Agata/Downloads/rodzinny-piknik-pd-211-1507.pdf

Spakuj pamiątki do odpowiednich plecaków. Podpowiedzi są w chmurkach.

rodzinny-piknik-pd-211-1507

Jak dbać o swoje prawa?  – zabawa doskonaląca umiejętność rozwiązywania konfliktów i  porozumiewania się bez przemocy. Rodzic wykorzystując pacynki zwierząt  (lub inne dostępne w  domu), odgrywa improwizowane krótkie scenki. Dialogi i  zdarzenia nawiązują do praw dziecka, o których była mowa w wierszu. Dziecko podczas oglądania scenki podpowiada bohaterom, jak rozwiązać problem, np. Na placu zabaw starszy niedźwiadek wyśmiewa się z małego misia. Misiowi jest przykro. Jak może zareagować i kogo prosić o pomoc?

„Szalkowa waga praw i obowiązków dziecka”– uświadomienie dziecku, że istnieje równowaga miedzy prawami i obowiązkami. Drogi rodzicu wytłumacz dziecku, że każde dziecko ma swoje prawa, ale także obowiązki wobec siebie i innych ( jeśli mam prawo do szacunku, to mam obowiązek szanować innych. Oto przykładowe zdania 9 rodzic mówi dziecku jego prawo do… a dziecko próbuje odpowiedzieć jaki ma obowiązek:

Prawo do posiadania rodziny – obowiązek kochania i szanowania rodziców,

Prawo do wypowiedzi – obowiązek wysłuchania innych i akceptowania odmiennego zdania,

Prawo do nauki – obowiązek uczenia się i rozwijania swoich zdolności,

Prawo do godności i szacunku – obowiązek szanowania siebie i innych.

 

Słońce praw dziecka – praca plastyczna

Narysujcie duże słoneczko a w środku wasze prawa:

Serduszko będzie oznaczało – prawo do miłości,

Zabawki – prawo do zabawy,

Książka – prawo do nauki,

Dom – prawo do mieszkania.

Możecie również wymyślić i narysować swoje własne symbole J

Środa 03.06. Kolorowe dzieci

 

Dziś moi Drodzy zaczniemy od zabawy przy piosence pt. „Kolorowe dzieci” pani Majki Jeżowskiej.

 Kolorowe dzieci” – zabawa ruchowo-naśladowcza

Dzieci ilustrują tekst zwrotki ruchem i  gestem według poniższej propozycji. Podczas refrenu tańczą dowolnie w  parach z rodzicem.

Gdyby, gdyby moja mama pochodziła z wysp Bahama,

falowanie rękami – raz z prawej strony, raz z lewej strony

to od stóp po czubek głowy byłabym czekoladowa.

przykucnięcie i dotknięcie dłońmi stóp

w pozycji stojącej dotknięcie głowy

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie,

na wycieczki jeździć słoniem.

złączenie dłoni i falowanie przedramionami

I w Australii mieć tatusia i z tatusiem łapać strusie.

przeskakiwanie z nogi na nogę w miejscu

Ref. Nie patrz na to, w jakim kraju jaki kolor dzieci mają i jak piszą na tablicy – to naprawdę się nie liczy! Przecież wszędzie każda mama, każdy tata chce tak samo, żeby dziś na całym świecie mogły żyć szczęśliwe dzieci. (…)

Piosenka „Kolorowe dzieci”

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

Zabawy paluszkowe

„Zabawa w chowanego”

(Katarzyna Tomiak-Zaremba)

Pięcioro dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi pięcioma palcami jednej dłoni

Czworo dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi czterema palcami

Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

przytrzymanie drugą dłonią palca wskazującego i jego zgięcie

Troje dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi trzema palcami

Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

przytrzymanie drugą dłonią palca środkowego i jego zgięcie

Dwoje dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi dwoma palcami

Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

przytrzymanie drugą dłonią palca serdecznego i jego zgięcie

Ostatnie dziecko poszło szukać swoich kolegów.

poruszanie wyprostowanym mały malcem

I znów pięcioro dzieci bawiło się w chowanego…

Dzieci świata – kolorowanki

dzien-dziecka-swietujemy-nasza-odmiennosc-szanujemy-176-1413

Zadanie na karcie pracy

Połącz każde zwierzę z jego mamą. Połącz dzieci z elementami garderoby, które do nich należą.

do-kogo-to-nalezy-pd-212-9219 (1)

Nasze marzenia

  • Przyjrzyj się obrazkom i ułóż historyjkę w odpowiedniej kolejności. Wpisz właściwą cyfrę obok każdego obrazka,
  • O czym marzą dzieci? Przeczytaj wyrazy w chmurkach i połącz dziecko z właściwym obrazkiem.

nasze-marzenia-pd-211-9396

 

Czwartek 04.06: Dzień w Afryce

 

Taniec afrykański – zabawa przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=-ivmMcK5zaE

 

Ekspresja słowna dziecka: Chciałbym/chciałabym poznać kolegę, który mieszka…
Dziecko podaje nazwy kontynentów, krajów, obszarów przyrodniczych. Uzasadniają swoją wypowiedź.

Prezentacja mapy – zadaniem dziecka jest znaleźć na globusie kształt afrykańskiego kontynentu.

 

Rodzic rozkłada na podłodze kolorowy ręcznik lub koc i zaprasza dziecko w podróż przez Morze Śródziemne na kontynent Afryki. Aby wejść na tratwę, należy wykonać zadanie – powiedzieć, na jaką głoskę rozpoczyna się lub kończy słowo wypowiedziane przez rodzica. Dziecko naśladuje machanie wiosłami, z prawej, lewej strony, naśladują szum morza.

 

Relaksacyjna muzyka Afryki do zabawy pantomimicznej

https://www.youtube.com/watch?v=rQnFWAmJuHI

Drogie dzieci poproście rodziców o włączenie muzyki i przeczytanie opowiadania. Waszym zadaniem jest uważne słuchanie i wykonywanie tego o czym będzie czytać mama albo tata.

Zwiedzanie dżungli – zabawa pantomimiczna do opowiadania

Dotarliśmy do Afryki, wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenie kolan) a potem po gorącym piasku (lekkie podskoki). Rozglądamy się uważnie na boki, szukamy tubylców. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę(ruchy rękoma na boki).Chodźmy bardzo cicho by nikogo nie spłoszyć albo by nas nie usłyszał lew (idziemy na palcach). Ciiiii! (dajemy palec na buzię). Słychać jakiś szelest. Uciekajmy na drzewo (naśladujemy wspinanie się na drzewo). O! Jaka miła małpka – chcesz, to się pobawimy. Pomałpujmy, tak jak ona (dziecko naśladuje ruchy rodzica) np. drapie się po plecach, skacze na jednej nodze, itp. Dość zabawy chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa (naśladujemy schodzenie z drzewa). Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć (duży skok do przodu), a teraz skaczemy po kamieniach (małe podskoki). Uwaga! Krokodyl (naśladujemy kłapanie paszczy krokodyla), a tam płynie hipopotam (naśladujemy rękoma pływanie w wodzie). Już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża (dziecko kładzie się na podłodze i sycząc poruszają się po niej)Nareszcie jesteśmy w wiosce. Witamy się z tubylcami (dziecko obejmuje się z rodzicami, rodzeństwem ). Na powitanie zaśpiewamy hymn

O, ale, le

O, beri, tigi, tonga

Masa, masa, masa

O balua, balue

 

Zapraszam do obejrzenia filmu. Bohaterami są dzieci z różnych stron świata. Dziewczynka, która dzień zaczyna od kilkukilometrowej podróży po wodę i siedmioletni chłopiec, który nie chodzi do szkoły, ponieważ musi pracować i inne dzieci, które mają obowiązki na miarę dorosłej osoby. O czym marzą te dzieci?

Dzieci Świata – cykl reportaży Marzeny Figiel

https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

 

Afryka – praca plastyczna. Poproście rodziców o wydrukowanie konturów Afryki. Podzielcie na sylaby wyraz i spróbujcie wyróżnić głoskę na początku ( w nagłosie) i na końcu ( w wygłosie). Możecie ozdobić w dowolny sposób w zależności od tego co macie w domu.

Poproście rodziców o wydrukowanie wyrazu Afryka, a następnie przyklejcie na kartkę. Starsze dzieci mogą stworzyć swoją rozsypankę literową poprzez rozcięcie każdej litery i samodzielnie ułożenie wyrazu. Pamiętajcie, że nazwy kontynentów piszemy wielką literą.

 

A f r y k a

 

Karta pracy

Pisz cyfry po śladach. Policz wyrazy po lewej i prawej stronie, porównaj ich liczbę. Wpisz odpowiednie liczby i znak w kwadraty. Przeczytaj wyrazy, policz litery w każdym z nich i połącz z odpowiednią cyfrą.

Strona 48

https://drive.google.com/open?id=1vNeN8nE3uNW7sG17vXGRyee8slr7mBt4

Piątek : Wszystkie dzieci kochają muzykę i ruch

 Przywitamy się dziś piosenką pt. „Domowe przedszkole”. Zapraszam do obejrzenia filmu

Poproście mamę lub tatę do zabawy. Będziecie witać się różnymi częściami ciała.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,nasze-rece,28510

 Zabawy z muzyką w domu dla 5-6 latka – CZĘŚĆ 1

https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o

Zabawy z muzyką w domu dla 5-6 latka – CZĘŚĆ 2

https://www.youtube.com/watch?v=LUCtGfVyKC4

 Gimnastyka Smyka

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

NAJPIERW SKŁON-  piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 Welcome to My Gym | Exercise Song for Kids | Time 4 Kids TV

https://www.youtube.com/watch?v=ju8W_SX_wy4