PLAN PRACY NA TYDZIEŃ 1 – 5.05.20

JĘZYK ANGIELSKI – ODDZIAŁ 3.

 

Daty zajęć według planu Treść zajęć
2 i 4.06 Jedzenie – warzywa i owoce

1. https://www.youtube.com/watch?v=mfReSbQ7jzE

Piosenka w której wymienione są nazwy dni tygodnia i kilku owoców.

Dzieci słuchają, patrzą i próbują powtarzać tekst piosenki (każdy wers jest powtórzony kilkakrotnie i ilustrowany obrazkiem):

I eat fruit (jem owoce), every single day (każdego dnia)

Mondays I eat apples (W poniedziałki jem jabłka), Tuesdays – pears (gruszki), Wednesdays – cherries (wiśnie, czereśnie), Thursdays – I don’t care (jest mi obojętne), Fridays – mangoes, Saturdays – grapes (winogrona), Sunday – berries (owoce kończące się na –berry pokazane w filmie to strawberries – truskawki, raspberries – maliny i  blueberries/berries – jagody) Na końcu pada zdanie: I think fruits are great (Myślę, że owoce są wspaniałe).

2. Przypomnienie nazw potraw, które dzieci mogą znać z poprzednich lat: https://www.youtube.com/watch?v=BilStuLzW6s

Zgadywanka – dzieci oglądają film i zgadują, jaka rzecz do jedzenia ukryta jest na obrazku (pizza, hamburger, salad), który pokazywany jest po kawałku; Powtarza się dialog:

What is? (Co to jest?) I don’t know. (Nie miem) Hey, let’s go. (No dalej / spróbuj) Please, show me. (Pokaż mi, proszę) Are you ready? (Jesteś gotowy?)One, two three. (Raz, dwa, trzy)

W drugiej części filmu bohaterowie robią pizzę – dzieci mogą obejrzeć i przypomnieć sobie słowa: (tomatoes – pomidor, mashrooms – grzyby/pieczarki, cheese – ser, yummy – pycha). W trzeciej części filmu bohater idzie do restauracji – kelner powtarza pytanie Do you want …? i proponuje różne potrawy, ale bohater nic nie chce i odpowiada No, I don’t. W trakcie dialogu pojawiają się dodatkowe nazwy potraw ilustrowane obrazkami. W końcu kelner pyta What do you want? (Czego chcesz?), a bohater odpowiada: Nothing. I’m not hungry. (Nic, nie jestem głodny).

Joanna Spoz