Tydzień 1

Data Oddział Treść zajęć
17 i 19.03.20

1

Zwierzęta domowe:

1. Powtarzanie nazw zwierząt: https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64

Kiedy dzieci już zapamiętają nazwy zwierząt (większość z nich poznały na zajęciach) można wyciszyć głos i poprosić dzieci o samodzielne nazywanie zwierząt

17 i 19.03.20

2

Zwierzęta domowe:

1. Powtarzanie nazw zwierząt: https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64

Kiedy dzieci już zapamiętają nazwy zwierząt (większość z nich poznały na zajęciach) można wyciszyć głos i poprosić dzieci o samodzielne nazywanie zwierząt

2. Piosenka: The bus song https://www.youtube.com/watch?v=zFHBfFAmcbc

Dzieci znają tę piosenkę, ale w wersji po linkiem są pewne różnice:

1) Refren: dzieci znają …all day long (cały dzień) tu jest all through the town (przez całe miasto)

2) W wersji znanej dzieciom nie ma zwrotek:

The driver on the bus says move on back oraz

The dog on the bus goes woof, woof, woof

3) W wersji znanej dzieciom jest: people a tutaj mommy …shh, shh, shh

17 i 19.03.20

3

Dom – części domu – pomieszczenia w domu

1. https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc&t=47s  film, w którym pojawiają się nazwy części domu, pomieszczeń w domu, mebli i przedmiotów w tych pomieszczeniach – dzieci mogą obejrzeć ten film kilka razy (trwa 5,55 min), mogą próbować zapamiętać nazwy części domu i pomieszczeń, podstawowych mebli; nie muszą zapamiętywać nazw przedmiotów, np. łyżka, widelec.

2. Piosenka, w której pojawiają się nazwy pomieszczeń w domu i nazwy zwierząt https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/animal-house – dzieci próbują rozpoznać pomieszczenia w piosence (usłyszeć ich nazwy w tekście piosenki) i powtórzyć ich nazwy; mogą też powtórzyć nazwy zwierząt, które pojawią się w piosence

3. Piosenka: The bus song https://www.youtube.com/watch?v=zFHBfFAmcbc

Dzieci znają tę piosenkę, ale w wersji po linkiem są pewne różnice:

4) Refren: dzieci znają …all day long (cały dzień) tu jest all through the town (przez całe miasto)

5) W wersji znanej dzieciom nie ma zwrotek:

The driver on the bus says move on back oraz

The dog on the bus goes woof, woof, woof

3. W wersji znanej dzieciom jest: people a tutaj mommy …shh, shh, shh

 

Tydzień 2

Data Oddział Treść zajęć
24 i 26.03.20 1 Dzikie zwierzęta:

1. https://www.youtube.com/watch?v=D_sdGxUxz_4 dzieci mogą obejrzeć film kilka razy, powtarzając nazwy zwierząt; kiedy już je zapamiętają, można wyłączyć głos, aby dzieci nazywały zwierzęta samodzielnie.

2. Powtórzenie z poprzedniego tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64

3. Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A

dzieci oglądają film rozpoznają zwierzęta; przy drugim przesłuchaniu robią to, co robi chłopiec w piosence; przy kolejnych przesłuchaniach, mogą zacząć śpiewać i liczyć.

24 i 26.03.20 2 Dzikie zwierzęta:

1. https://www.youtube.com/watch?v=v5aVK0APPkU – dzieci oglądają film, zgadują, jakie zwierzę się pojawi, a potem powtarzają nazwy zwierząt; przy kolejnych przesłuchaniach próbują zgadywać nazwy zwierząt już po angielsku.

2. Powtórzenie treści z poprzedniego tygodnia

3. Piosenka o autobusie – ale tym razem inna wersja – z nazwami zwierząt: https://www.youtube.com/watch?v=xn6QXKiQdp8

24 i 26.03.20 3 Dom i jego części

1. Powtórzenie z poprzedniego tygodnia: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/animal-house

2. Film z piosenką – jak prawidłowo myć ręce:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/video-zone/how-wash-your-hands

3. Piosenka: If you’re happy… https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/if-youre-happy-and-you-know-it dzieci znają tę piosenkę – mogą ją śpiewać i pokazywać czynności

4. Opcjonalnie  – kolorowanki do wydrukowania:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/colouring-dining-room.pdf

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/colouring-kitchen.pdf

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/colouring-living-room.pdf