Drogie Dzieci, drodzy Rodzice!

W związku z zawieszeniem zajęć przedszkolnych, w najbliższym czasie będę

wspierać i zachęcać wszystkie dzieci, za pośrednictwem rodziców i przy współpracy

z rodzicami, do samodzielnej i twórczej nauki i zabawy w domu.

 

Na każdy kolejny tydzień przygotuję propozycje zabaw i ćwiczeń z różnych obszarów

aktywności i działalności artystycznej dzieci oraz propozycje zadań domowych

ukierunkowane na wspólną zabawę i naukę w domu. Proponowane formy pracy

można dostosować do własnych możliwości i chęci. Możecie je wykonać w

dowolnym czasie i stopniu. Najważniejsze byście dobrze się przy tym bawili.

 

Miło mi będzie, jeśli podzielicie się efektami wspólnej pracy w postaci zdjęć czy

filmików, które możecie przesyłać za pośrednictwem sms lub grupy „Kotki”, albo

powstałych dzieł, które przyniesiecie, gdy spotkamy się w przedszkolu.

Zachęcam do współpracy!!!

 

 

Wtorek „Spotkanie z Panią Wiosną”

Spotkanie z Panią Wiosną -zabawa ruchowa z muzyką.

Jeśli to możliwe, ubierzcie się na zielono. Zatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej.

 

Wiosenni detektywi – zabawa rozwijająca percepcję wzrokową.

Zabawcie się z rodzeństwem w detektywów. Znajdźcie w domu przedmioty w kolorze zielonym. Porównajcie kolor zielony na przedmiotach. „Czy wszędzie jest on taki sam? Które przedmioty są ciemnozielone, a które jasnozielone?

Zielona matematyka – zabawa matematyczna.

Wybierzcie kilka znalezionych przedmiotów. Policzcie je razem. Spróbujcie je pogrupować wg kategorii np. zabawki, ubrania, rośliny. A potem odnieście na miejsce – wszystkie Kotki potrafią po sobie posprzątać.

Spotkanie z Panią Wiosną online

A o godzinie 13.00 zapraszam na wirtualne spotkanie z Panią Wiosną na profilu „Misiowa Mama”

https://www.facebook.com/anetakone/?__tn__=%2CdKH-R-R&eid=ARDm3SoNQqcjKeqOZzo4pFcncCaRlowEYrffzgp_eRY5GZylccKYS5s3DoYzR14eSDyBmPzDx5u5ouQ2&fref=mentions&hc_location=group

 

Środa „Pani Wiosna”

Drogie Kotki, Drodzy Rodzice „Kotków”,

Zachęcam Was do wspólnego przeczytania oraz omówienia treści wiersza „Idzie wiosna”. Pod tekstem znajdują się przykładowe pytania, które pomogą w rozmowie na temat wiosny.

Idzie wiosna

Puk, puk, puk …w okienko!
– Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.

Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.

Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.

Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk … chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.

  • Kogo spotkały dzieci w wierszu?
  • Jak wyglądała pani Wiosna? W co była ubrana? Co ze sobą przyniosła?
  • Co zmieniło się wraz z jej przyjściem?
  • Po czym poznasz, że przyszła wiosna, kiedy wyjrzysz za okno?

 

„Portret pani Wiosny” – praca plastyczna.

Niech treść wiersza będzie inspiracją do wykonania pracy plastycznej „Portret pani Wiosny”. Format pracy A4 lub A3, technika dowolna – skorzystajcie z materiałów, które posiadacie w domu np. kredki, farby, flamastry itp. Jeśli chcecie się podzielić swoimi pracami, zdjęcia proszę przesyłać na grupę „Kotki”.

 

„Idzie wiosna polną drogą” – zabawa muzyczno – ruchowa

Bawcie się przy muzyce naśladując kolejno postacie: pani Wiosna, bocian, żabka, wietrzyk, deszczyk. Każdy, również rodzic, może dowolnie interpretować je ruchem. Dzieci już poznały tę zabawę, bawiliśmy się w przedszkolu.

 

Czwartek „Co wyrośnie z małej cebulki?”

Drogie Kotki, Drodzy Rodzice „Kotków”

Zachęcam Was do zapoznania się z opowiadaniem M. Różyńskiej pt. „O żółtym tulipanie”. Pod tekstem znajdują się przykładowe pytania, które pomogą rodzicom w rozmowie z dziećmi na temat warunków koniecznych do wzrostu roślin oraz części, z których zbudowana jest roślina. Drogie Dzieci, słuchajcie uważnie 🙂

„O żółtym tulipanie”

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami.
Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.

– Kto tam? –zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
– To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
– Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.
– Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
– Puk! Puk! Puk!
– Kto tam?
– To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
– Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.

Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:

– Tulipanku, puść mnie!
– Ktoś ty?
– Promyk słoneczny –odpowiedział cieniutki głosik.
– O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.

Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.

– Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
– To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!

Wtedy Tulipanek pomyślał:

„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.
Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę,
Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go …
I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.
Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka.
A rano przyszły dzieci i zawołały:

– Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!
– Teraz już na pewno będzie wiosna!

  • Gdzie mieszkał Tulipanek? Jak było w jego mieszkaniu?
  • Kto jako pierwszy odwiedził Tulipanka?
  • O co poprosił deszczy?
  • Dlaczego Tulipanek nie chciał wpuścić deszczu?
  • Kto jeszcze odwiedził Tulipanka w jego domku?
  • Dlaczego Słoneczko i Deszczyk chcieli wejść do domku Tulipanka?
  • W czym pomogli Tulipankowi?
  • Kto zobaczył Tulipanka w ogrodzie? Co powiedziały dzieci, kiedy zobaczyły Tulipanka?

Ilustracje do opowiadania w PDF:

09_Wiosna_idzie_przez_swiat

Wspólnie obejrzyjcie ilustracje przedstawiające etapy wzrostu tulipana. Nazwijcie i pokażcie jego części: cebulka, łodyga, kwiat. Zapytajcie, „Czego potrzebuje roślina, aby mogła rosnąć?” – dzieci powinny wiedzieć, gdyż temat ten poruszany był już przy różnych okazjach.

Jeśli macie ogródek, a w nim rośliny cebulkowe – obejrzyjcie je wspólnie. Jakie jeszcze kwiaty wyrastają z cebulek? A jakie z nasion?

Coś zielonego – zabawa ruchowa.

Pobawcie się wspólnie przy dowolnej muzyce. Gdy muzyka gra – możecie tańczyć, podskakiwać do woli. Gdy muzyka cichnie, maluchy dotykają przedmiotu, który jest zielony – za każdym razem muszą wybrać inny. Możecie oczywiście wybierać też inne kolory – gdy zatrzymacie muzykę, powiedzcie np. Czerwony, a dzieci poszukają czegoś czerwonego. Można też spróbować podawać nazwy kolorów po angielsku. Kotki tę zabawę znają i bardzo lubią.

„Domek fasolki”- zakładamy mini szklarnię.

Jeśli macie w domu nasiona fasoli (lub grochu) możecie wspólnie założyć hodowlę. Nasz przedszkolny groszek ma się dobrze w sali „Kotków”. Potrzebny będzie: woreczek strunowy/ koszulka biurowa, nasiona fasoli, wata, woda, szablon „domku fasoli” (przykładowy zamieszczam na zdjęciu), który  dzieci mogą same narysować.

Do woreczka strunowego wkładamy watę, zwilżamy ją wodą. Wkładamy kilka nasion fasoli. Zamknięty woreczek za pomocą taśmy klejącej mocujemy na szybie okna. Kolorujemy szablon domku. Z pomocą rodziców wycinamy jego środek. Przyklejamy szablon domku do woreczka z fasolką. W następnych dniach obserwujemy rozwój fasolki. Rozmawiamy na temat warunków niezbędnych do rozwoju rośliny.

 

 

 

 

Jeśli w domu nie macie fasoli możecie posadzić cebulę lub czosnek i poczekać aż wyrośnie szczypiorek. Można też spróbować uprawy zero waste. Propozycje na zdjęciu. Zapraszam do dzielenia się swoimi hodowlami.

 

Piątek

Drogie Kotki, Drodzy Rodzice!

Jeśli jeszcze ktoś z Was nie bawił się z panem Miłoszem – zapraszam do udziału w zajęciach ruchowo – muzycznych. „Tuptaj maluszku” znamy z przedszkola i zawsze świetnie się razem bawimy. Zaproście do zabawy rodzeństwo – Rodzice w tym czasie będą odpoczywać 🙂

 

Przeganiamy kule śniegowe – ćwiczenia oddechowe.

Zaproście do zabawy rodzeństwo lub rodziców. Możecie również bawić się sami. Usiądźcie naprzeciw siebie przy stoliku. Weźcie po kawałku waty (możecie wziąć kilka), która zamieni się w kulę śniegową. Ponieważ jest już wiosna, nikt jej nie chce. Przedmuchujcie kawałki waty jak najdalej od siebie, w stronę drugiej osoby. Wygrywa ten, kto po upływie określonego czasu nie będzie miał żadnej śnieżynki na swojej połowie stolika. Jeśli bawicie się sami, możecie zbudować z klocków bramki i do nich kierować śnieżynki. Pamiętajcie – nabieramy powietrze nosem, wypuszczamy ustami.

Mamo, mamo, ile kroków do ciebie? – zabawa matematyczna.

Do tej zabawy potrzebujemy towarzystwa mamy, taty lub rodzeństwa. Stajemy naprzeciw siebie w pewnej odległości. Dziecko woła: „Mamo, mamo,ile kroków do ciebie? Mama (lub ktoś, kto pełni jej rolę) odpowiadając określa liczbę w zakresie 1-10 oraz sposób, w jaki dziecko ma się poruszać np. trzy podskoki na jednej nodze, cztery żabie skoki itp.. Waszym zadaniem jest dotarcie do mamy. Możecie również rywalizować z rodzeństwem, kto zrobi to pierwszy. Liczcie uważnie. A potem zamieńcie się rolami z dorosłym.

Gość – zabawa paluszkowa.

A na koniec wspólnego tygodnia pobawcie się z małym gościem. Chętnie zobaczę, kto Was odwiedził.

 

Do usłyszenia w następnym tygodniu:)

 

 

A tu piosenki, przy których bawimy się z kotkami prawie codziennie:

Koło, koło – tak zbieramy się na zajęcia:

Umyjemy łapki:

I jeszcze jedna o myciu:

Kurka:

Orientuję się w otoczeniu:

Maszynista zuch:

I coś na wyciszenie:

 

Dla posiadaczy drukarek – karty pracy do druku

02_Wiosenne_przebudzenie_cz2

09_Wiosna_idzie_przez_swiat

dzien-pizzy-pd-208-8761

kwiaty-wiosna-pd-197-1543

nasiona-pd-211-7182

na-tropie-dinozaurow-pd-220-1567

pierwsze-oznaki-wiosny-pd-209-1965

przebisniegi-pd-197-1007

radzimy-sobie-ze-smutkiem-cz-2-pd-208-2119

rosnie-tulipan-pd-197-1821

samochody-pd-209-1876

wedrowka-przez-ogrod-pd-211-1198

wiosenne-drzewa-pd-197-1027

w-kosmosie-pd-211-1347

A tu propozycje do zabawy na weekend:

Masy sensoryczne i plastyczne do samodzielnego wykonania:

https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/?fbclid=IwAR1hm-w-sbdGqzNkPWN-fmkFmT0FHpEipiofWkLV-TL2pDGx2xnFi3VppUc